Page 10 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 10

ბიუჯეტის  დაგეგმილი  დანახარჯების  13%-ი  იყო.      რვავს  ახალგაზრდებს  და  მოკლევადიანი  პროფე-
              სახელმწიფო ბიუჯეტში გამოყოფილი არ არის სპე-         სიული  ტრენინგების/გადამზადების  პროგრამები,
              ციალური  საბიუჯეტო  მუხლი  ზრდასრულთა  გა-          რომელთა სამიზნე შრომის ბაზარზე უკვე მყოფი ის
              ნათლებისთვის. 2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტში         ზრდასრულებია, ვინც განათლების გაგრძელებითა
              დაახლოებით  8.6  მილიონი  ევრო  განისაზღვრა         და დახელოვნებითაა დაინტერესებული.
              „პროფესიული  განათლების’’  მუხლით,  რომელიც          ზრდასრულთა  განათლების  პროგრამებში  მონა-
              ზრდასრულთა განათლების შესაბამის პროგრამებს          წილეთა  შესახებ  მხოლოდ  ფრაგმენტული  და  არა-
              მოიცავს.  2020  წელს  სახელმწიფო  დანახარჯები       თანმიმდევრული  ინფორმაცია  არსებობს.  მონა-
              პროფესიულ  განათლებაზე  10.6  მილიონ  ევრომდე       ცემები,  როგორც  წესი,  ფორმალური  განათლების
              გაიზარდა.  განსაკუთრებული  ზრდა  კერძო  ვაუჩე-      მიმართულებით შემოიფარგლება. პროფესიული გა-
              რული დაფინანსებისა და ტრენინგის/გადამზადების        ნათლებისა  და  ტრენინგ  პროგრამებში  სტუდენტე-
              კუთხით  დაფიქსირდა;  გაიზარდა,  ასევე,  სახელ-      ბის  გადანაწილების  მონაცემები  გვაჩვენებს,  რომ
              მწიფო ვაუჩერული დაფინანსების დანახარჯები.           მოთხოვნა  ამ  ტიპის  განათლებაზე  თითქმის  ისე-
               კანონმდებლობის,  მმართველი  სტრუქტურებისა          თივე მაღალია ზრდასრულებში, როგორც ახალგაზ-
              და ბიუჯეტის მსგავსად, ზრდასრულთა განათლება,         რდებში. 2019 წელს მოსწავლეთა დაახლოებით 60%
              არც  საქართველოს  საგანმანათლებლო  სისტემაში        24 წელს ქვემოთ, დაახლოებით 35% 25-50 წლის ასა-
              აღიქმება დამოუკიდებელ კომპონენტად.                  კობრივ კატეგორიაში, ხოლო 5% – 50 წელს ზემოთ
                                                                  იყო.  ზრდასრულები  უფრო  ხშირად  მიმართავენ
                                                                  სახელმწიფო  პროფესიულ  სასწავლებლებს,  ხოლო
                    ზრდასრულთა განათლება                          ახალგაზრდები  –  კერძო  სასწავლებლებს.  საერთო
                    აღქმულია როგორც უწყვეტი                       ჯამში,  პროფესიულ  სასწავლებლებში  ჩარიცხულ

                    განათლება, ტრენინგი და                        სტუდენტთა რაოდენობა რჩება მცირე.
                    პროფესიული განვითარება,                        მასწავლებელთა  განვითარების  არასაკმარისი
                    რომლის მიზანი ეკონომიკური                     დონე  ის  გამოწვევაა,  რომელიც  საქართველოში
                    განვითარების ხელშეწყობაა                      განათლების  ყველა  სფეროს  ეხება.  ხანგრძლივი
                                                                  დროის  მანძილზე  პროფესიული  სასწავლებლების
                                                                  პედაგოგებს  არ  მოეთხოვებოდათ  თავიანთი  პე-
               კანონი  პროფესიული  განათლების  შესახებ  ორი       დაგოგიური  ცოდნის  დემონსტრირება.  2019  წელს
              ტიპის  პროგრამებს  განასხვავებს:  პროფესიული        პროფესიულ განათლებაში დასაქმებული 3.260 პე-
              განათლების  პროგრამები,  რომლებიც  შრომის  ბა-      დაგოგიდან დაახლოებით ნახევარი 50 წელს ზემოთ
              ზარზე  შესვლამდე  ბაკალავრის  დიპლომით  აღჭუ-       ასაკის იყო. გარდა ამისა, ამ პედაგოგთა უმეტესობა


























              8  გერმანიის ზრდასრულთა განათლების ასოციაცია  │ DVV International
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15