Page 9 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 9
ზრდასრულთა განათლება საქართველოში │ თვისებრივი კვლევა
მოკლე შეჯამება
წინამდებარე კვლევა გერმანიის ზრდასრულთა მალურ და ინფორმალურ აქტივობას, ასევე, საზოგა-
განათლების ასოციაციის საერთაშორისო თანამ- დოებრივ, პოპულარულ და ლიბერალურ განათლე-
შრომლობის ინსტიტუტისა DVV International (DVVI) ბას, რომელთა მიზანი პროფესიული ან პიროვნული
და გერმანიის ზრდასრულთა განათლების ინსტი- განვითარებაა. ტერმინი „ზრდასრულთა განათლება“
ტუტის (DIE) დაკვეთით ჩატარდა. კვლევა საქა- დოკუმენტში ამ სექტორის ყველა შესაბამისი განზო-
რთველოში ზრდასრულთა განათლების სექტორის მილების აღსანიშნავად გამოიყენება.
მდგომარეობის სიღრმისეულ ანალიზს იძლევა და როგორც კვლევა გვაჩვენებს, საქართველოს კა-
უახლეს ტენდენციებსა და გამოწვევებს განსა- ნონმდებლობა იშვიათად იყენებს ევროკავშირის
ზღვრავს. უწყვეტი განათლების პოლიტიკის ტერმინებსა და
იგი იმ კვლევების სერიიდანაა, რომლებიც სამ- განსაზღვრებებს. ტერმინები „ზრდასრულთა განათ-
ხრეთ-აღმოსავლეთ ევროპასა და კავკასიის რე- ლება“, „არაფორმალური განათლება“ და „უწყვეტი
გიონის ოთხ ქვეყანაში ჩატარდა – იქ, სადაც DVVI განათლება“ ან „მთელი ცხოვრების მანძილზე სწა-
ადრეული 2000-იანი წლებიდან ადვოკატირებს ვლა“ არც ერთ მოქმედ პოლიტიკასა თუ სამართლებ-
ზრდასრულთა განათლების ძლიერი სისტემის შექ- რივ დოკუმენტში არ არის განსაზღვრული. მეტიც,
მნას (2000 წლიდან ბოსნიასა და ჰერცოგოვინაში, ტერმინოლოგიაში არ არსებობს განსხვავება არა-
2002 წლიდან საქართველოსა და სომხეთში და 2005 ფორმალური და ინფორმალური განათლებისთვის.
წლიდან კოსოვოში). ძირითადი მარეგულირებელი ჩარჩოები, რომლებიც
ინფორმაცია კვლევაში მოცემულ სხვადასხვა რელევანტურია ზრდასრულთა განათლებისთვის,
საკითხზე – როგორიცაა ტერმინები, ქვეყნის პრო- არის საქართველოს კანონები ზოგადი განათლების
ფილი, ისტორიული მიმოხილვა, იურიდიული ჩარ- შესახებ, პროფესიული განათლების შესახებ, განათ-
ჩო, დაფინანსება, მომწოდებლები, პროგრამები, ლების ხარისხის განვითარების შესახებ, უმაღლესი
მონაწილეობა, პროფესიონალიზაციის დონე და განათლებისა და დასაქმების ხელშეწყობის შესახებ.
საერთაშორისო კონტექსტი – პირველ ეტაპზე, ონ- საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების
ლაინ, სამაგიდო კვლევის საშუალებით შეგროვდა. ერთიანი სტრატეგია 2017-2021 და საქართველოს
მეორე ეტაპზე კი მოძიებული ინფორმაცია გადა- პროფესიული განათლების განვითარების სტრატე-
მოწმდა და ექვსი ადგილობრივი ექსპერტის გამოც- გია 2013-2020 უფრო კონკრეტულად ეხება და გან-
დილებისა და ცოდნის გათვალისწინებით შეჯერდა. საზღვრავს ზრდასრულთა განათლებისა და მთელი
ექსპერტებთან ონლაინ ინტერვიუები ჩატარდა. ანა- ცხოვრების მანძილზე სწავლის საკითხებს. საერთო
ლიზი საქართველოში ზრდასრულთა განათლების ჯამში, ზრდასრულთა განათლება აღქმულია რო-
სექტორის მნიშვნელოვან პროგრესსა და დინამიურ გორც უწყვეტი განათლება, ტრენინგი და პროფე-
განვითარებას გვაჩვენებს, თუმცა, ამავდროულად, სიული განვითარება, რომლის მიზანი ეკონომიკური
ცხადყოფს იმ ხარვეზებსაც, რომლებზეც მომავალ- განვითარების ხელშეწყობაა.
ში რეაგირებაა საჭირო. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სა-
ევროკავშირისა და იუნესკოს დეფინიციების მსგავ- მინისტრო განათლების სფეროს წამყვანი პოლი-
სად, კვლევა ზრდასრულთა განათლების ვრცელ ტიკური ინსტიტუტია ქვეყანაში. ზრდასრულთა
კონცეფციებს ეფუძნება, რომლებიც საწყისი საგან- განათლების საკითხებს სამინისტროს პროფესიული
მანათლებლო ციკლის შემდგომ, ზრდასრულთა გა- განათლების განვითარების დეპარტამენტი მარ-
ნათლების ყველა ფორმალურ ფორმას (როგორიცაა თავს.
საკომპენსაციო განათლება და პროფესიული განათ- 2017 წელს საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტში
ლება) მოიცავს; აგრეთვე, შემდგომი და უწყვეტი განათლებაზე გაწეულმა დანახარჯებმა დაახლო-
განათლების ყველა წინასწარ განზრახულ არაფორ- ებით 295 მილიონი ევრო შეადგინა, რაც ქვეყნის
7