Page 5 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 5
ზრდასრულთა განათლება საქართველოში │ თვისებრივი კვლევა
და ჰერცეგოვინა, საქართველო და კოსოვო) წინა- შეაგროვა თვისებრივი კვლევების გზით, სტანდარ-
მდებარე კვლევები სიტუაციის აღრიცხვის მნიშ- ტული მონახაზის მიხედვით. ორივე ანგარიში
ვნელოვან მცდელობას წარმოადგენს ზრდასრუ- ერთად შესანიშნავ საფუძველს ქმნის მონაწილე
ლთა სწავლა-განათლების, მისი წინაპირობებისა და ქვეყნებისთვის ამჟამინდელი სიტუაციის შესა-
სირთულეების ფართო სურათის შესაქმნელად. ფასებლად განათლების პოლიტიკის მიზნე-
ზრდასრულთა განათლების საფუძვლიანი საერთა- ბის ფონზე და პოლიტიკური სტრატეგიების შესა-
შორისო კვლევის (AES) ფეხდაფეხ, პარტნიორებთან მუშავებლად ზრდასრულთა სწავლა-განათლების
კოორდინირებულად და ადგილობრივი ექსპერტების სის ტემის შემდგომი განვითარებისათვის.
ჩართვით გამოვლინდა ეროვნული თავისებურებები რადგან კვლევები საერთო სქემის მიხედვით ჩატა-
და ინფორმაციული საჭიროებები. სტანდარტული რდა ოთხ ქვეყანაში, მათი შედარება ასევე ქვეყნების
კითხვარებიც ადგილობრივ გარემოებებზე იქნა მორ- სიტუაციის კლასიფიკაციის დამატებით შესაძლებ-
გებული და დამატებითი კითხვებით შეივსო სწავლი- ლობებს გვთავაზობს. ვინაიდან პროექტში ჩართულ
სადმი მიდგომებისა და მოტივაციის, ასევე საგანმა- ქვეყნებში პირველად ჰქონდა ადგილი ასეთ ფართო-
ნათლებლო და მხარდაჭერის საჭიროებების შესახებ მასშტაბურ ანალიზსა და კვლევებს ზრდასრულთა
სამუშაო ბაზრის მასიური ცვლილებების პირობებში. სწავლა-განათლების სექტორში, დარწმუნებული
კოვიდ პანდემიის გათვალისწინებით, მოკლე ვადაში ვართ, არაერთი სამთავრობო თუ არასამთავრობო
დაემატა კითხვები პანდემიის დროს განათლებისა ინსტიტუცია და ორგანიზაცია ისარგებლებს ამ
და (ციფრული) სწავლის ხელმისაწვდომობის შესა- კვლევებში მოცემული ინფორმაციითა და ცოდნით
ხებ. კვლევის შედეგები მთელ რიგ შეკითხვებს პა- სომხეთში, ბოსნიასა და ჰერცეგოვინაში, საქართვე-
სუხობს და ინფორმაციას გვაწვდის ზრდასრულთა ლოსა და კოსოვოში და მათ ფარგლებს მიღმაც.
სწავლა-განათლების მოცულობისა და ხარისხის შე- იმედი გვაქვს, ეს ანგარიშები შექმნის სადისკუ-
სახებ - თუ როგორ არის გადანაწილებული სწავლა სიო ბაზას პოლიტიკის შემდგომი განვითარებისათ-
და სწავლისადმი მიდგომები ზრდასრულ მოსახლე- ვის და ამით წვლილს შეიტანს ზრდასრულთა სწავ-
ობაში, რომელი ჯგუფებია მეტნაკლებად ჩართული, ლა-განათლების მტკიცებულებებზე დაფუძნებული
სწავლის რომელიმე კონკრეტულ ფორმებს თუ იყე- სისტემის ფორმირებაში.
ნებენ სხვადასხვა ჯგუფები, რა როლს ასრულებს გვინდა ვისარგებლოთ შესაძლებლობით და მა-
სოციალურ-ეკონომიკური პირობები, მაგ. სოფლად დლობა გადავუხადოთ პროექტის სამუშაო ჯგუფის
დასაქმების კონტექსტში. წევრებს, ავტორებს და კვლევით ინსტიტუტებს პრო-
ქვეყნების თვისებრივი ანგარიშები დამატებით ფესიონალური და ნაყოფიერი თანამშრომლობისა და
სიღრმისეულ ცნობებს იძლევა განათლების სის- ბრწყინვალე შედეგებისა და მიღწევებისათვის, რო-
ტემის სპეციფიკურ ეროვნულ კონტექსტზე, მელთა დიდი ნაწილი კოვიდ 19-ის პანდემიის გამო-
ზრდასრულთა სწავლა-განათლების მდგომარე- წვევებით აღსავსე პერიოდში იქნა შესრულებული.
ობა სა და პოპულარიზაციაზე. ეს ცნობები საერთა -
შორისო და ადგილობრივ ექსპერტთა გუნდმა სასიამოვნო კითხვის პროცესს გისურვებთ!
3