Page 5 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 5

ზრდასრულთა განათლება საქართველოში   │ თვისებრივი კვლევა












            და  ჰერცეგოვინა,  საქართველო  და  კოსოვო)  წინა-    შეაგროვა თვისებრივი კვლევების გზით, სტანდარ-
            მდებარე  კვლევები  სიტუაციის  აღრიცხვის  მნიშ-      ტული  მონახაზის  მიხედვით.  ორივე  ანგარიში
            ვნელოვან  მცდელობას  წარმოადგენს  ზრდასრუ-          ერთად  შესანიშნავ  საფუძველს  ქმნის  მონაწილე
            ლთა სწავლა-განათლების, მისი წინაპირობებისა და       ქვეყნებისთვის  ამჟამინდელი  სიტუაციის  შესა-
            სირთულეების ფართო სურათის შესაქმნელად.              ფასებლად     განათლების     პოლიტიკის     მიზნე-
              ზრდასრულთა განათლების საფუძვლიანი საერთა-         ბის  ფონზე  და  პოლიტიკური  სტრატეგიების  შესა-
            შორისო კვლევის (AES) ფეხდაფეხ, პარტნიორებთან        მუშავებლად  ზრდასრულთა  სწავლა-განათლების
            კოორდინირებულად და ადგილობრივი ექსპერტების          სის ტემის შემდგომი განვითარებისათვის.
            ჩართვით გამოვლინდა ეროვნული თავისებურებები            რადგან კვლევები საერთო სქემის მიხედვით ჩატა-
            და  ინფორმაციული  საჭიროებები.  სტანდარტული         რდა ოთხ ქვეყანაში, მათი შედარება ასევე ქვეყნების
            კითხვარებიც ადგილობრივ გარემოებებზე იქნა მორ-       სიტუაციის კლასიფიკაციის დამატებით შესაძლებ-
            გებული და დამატებითი კითხვებით შეივსო სწავლი-       ლობებს გვთავაზობს. ვინაიდან პროექტში ჩართულ
            სადმი მიდგომებისა და მოტივაციის, ასევე საგანმა-     ქვეყნებში პირველად ჰქონდა ადგილი ასეთ ფართო-
            ნათლებლო და მხარდაჭერის საჭიროებების შესახებ        მასშტაბურ  ანალიზსა  და  კვლევებს  ზრდასრულთა
            სამუშაო ბაზრის მასიური ცვლილებების პირობებში.       სწავლა-განათლების  სექტორში,  დარწმუნებული
            კოვიდ პანდემიის გათვალისწინებით, მოკლე ვადაში       ვართ,  არაერთი  სამთავრობო  თუ  არასამთავრობო
            დაემატა  კითხვები  პანდემიის  დროს  განათლებისა     ინსტიტუცია  და  ორგანიზაცია  ისარგებლებს  ამ
            და  (ციფრული)  სწავლის  ხელმისაწვდომობის  შესა-     კვლევებში მოცემული ინფორმაციითა და ცოდნით
            ხებ.  კვლევის  შედეგები  მთელ  რიგ  შეკითხვებს  პა-  სომხეთში, ბოსნიასა და ჰერცეგოვინაში, საქართვე-
            სუხობს  და  ინფორმაციას  გვაწვდის  ზრდასრულთა       ლოსა და კოსოვოში და მათ ფარგლებს მიღმაც.
            სწავლა-განათლების მოცულობისა და ხარისხის შე-          იმედი  გვაქვს,  ეს  ანგარიშები  შექმნის  სადისკუ-
            სახებ - თუ როგორ არის გადანაწილებული სწავლა         სიო ბაზას პოლიტიკის შემდგომი განვითარებისათ-
            და  სწავლისადმი  მიდგომები  ზრდასრულ  მოსახლე-      ვის და ამით წვლილს შეიტანს ზრდასრულთა სწავ-
            ობაში, რომელი ჯგუფებია მეტნაკლებად ჩართული,         ლა-განათლების მტკიცებულებებზე დაფუძნებული
            სწავლის რომელიმე კონკრეტულ ფორმებს თუ იყე-          სისტემის ფორმირებაში.
            ნებენ  სხვადასხვა  ჯგუფები,  რა  როლს  ასრულებს       გვინდა  ვისარგებლოთ  შესაძლებლობით  და  მა-
            სოციალურ-ეკონომიკური  პირობები,  მაგ.  სოფლად       დლობა გადავუხადოთ პროექტის სამუშაო ჯგუფის
            დასაქმების კონტექსტში.                              წევრებს, ავტორებს და კვლევით ინსტიტუტებს პრო-
              ქვეყნების  თვისებრივი  ანგარიშები  დამატებით      ფესიონალური და ნაყოფიერი თანამშრომლობისა და
            სიღრმისეულ  ცნობებს  იძლევა  განათლების  სის-       ბრწყინვალე  შედეგებისა  და  მიღწევებისათვის,  რო-
            ტემის    სპეციფიკურ    ეროვნულ     კონტექსტზე,      მელთა დიდი ნაწილი კოვიდ 19-ის პანდემიის გამო-
            ზრდასრულთა      სწავლა-განათლების     მდგომარე-     წვევებით აღსავსე პერიოდში იქნა შესრულებული.
            ობა სა და პოპულარიზაციაზე. ეს ცნობები საერთა -
            შორისო  და  ადგილობრივ  ექსპერტთა  გუნდმა             სასიამოვნო კითხვის პროცესს გისურვებთ!










                                                                                                               3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10