Page 7 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 7

ზრდასრულთა განათლება საქართველოში   │ თვისებრივი კვლევა








            ხისმგებლობისა  და  სხვა  უნარების  გაღვივებასაც     მინისტრაციული და ფინანსური უფლებამოსილება,
            საქართველოს მოქალაქეებს შორის. როგორც კვლე-         რათა მეტი მოქნილობა და თავისუფლება მიენიჭოთ
            ვაშია  აღნიშნული,  „ზრდასრულთა  საჭიროებები         მათ  ქვეყნის  მასშტაბით  ზრდასრულთა  გადამზა-
            მომა ვალში უფრო ფართოდ უნდა იქნას გათვა ლის -       დების ინიციატივებში. ყოველივე ეს პირდაპირ ეხ-
            წინებული,  რათა  გაიზარდოს  მათი  ჩართულო ბის       მიანება DVV International-ის კონცეფციას, რომლის
            კოეფიციენტი.  მომავალი  ათწლე ულის  განმავლო-       დანერგვასაც იგი ზრდასრულთა განათლების ცენ-
            ბა ში  ყველა  მონაწილე  მხარემ  უნდა  იზრუ ნოს      ტრების დაფუძნებითა და ხელშეწყობით ისწრაფვის
            ზრდასრულთა  არაფორმალური  და  ინფორმალუ-            მთელი საქართველოს მასშტაბით, ადგილობრივ მუ-
            რი  განათლების  მყარი  ინფრასტრუქტურის  შესაქ-      ნიციპალიტეტებთან თანამშრომლობით.
            მნელად, რომელიც გასცდება ეკონომიკურ და სამ-           საქართველო  ამჟამად  2022-2032  წლების  განათ-
            სახურებრივ  კონტექსტს“.  გარდა  ამისა,  ზრდას-      ლებისა  და  მეცნიერების  ეროვნული  სტრატეგიის
            რულთა  განათლება  უნდა  განიხილებოდეს  რო-          შემუშავების  პროცესშია.  ამ  უნიკალური  მომენტის
            გორც განათლების სექტორის განუ ყოფელი ნაწილი         გამოყენებით,  დოკუმენტი  მიზნად  ისახავს  ზრდას-
            -  მისი  „მეოთხე  სვეტი“  სკოლამ დელ,  საშუალო,     რულთა განათლების ახალი მიდგომების განხილვას
            პროფესიულ და უმაღლეს განათლებასთან ერთად.           და  მისი  განვითარების  სპეციფიკური  გზების  ფო-
              წინამდებარე კვლევა მრავალ ღირებულ რეკომე-         რმულირებას.  წინამდებარე  კვლევა  ფასდაუდებელ
            ნდაციას  გვთავაზობს,  რომელთა  დახმარებითაც         ინფორმაციას სთავაზობს სამთავრობო ორგანოებსა
            საქართველოში  რეფორმების  ხელშეწყობა  და            და გადაწყვეტილების მიმღებ პირებს, რომლის გამო-
            ზრდასრულთა განათლების მდგრადი სისტემის ჩა-          ყენებაც შესაძლებელია ზრდასრულთა განათლების
            მოყალიბებაა  შესაძლებელი.  მათ  შორისაა:  ზრდა-     ახალი  ჩარჩო-პირობების  შესაქმნელად.  ამავდროუ-
            სრულთა  განათლების  მიზნობრივი  აქტივობების         ლად, კვლევა მნიშვნელოვან ინსტრუმენტს წარმოა-
            განხორციელება და ეროვნულ სტრატეგიებში მათი          დგენს ანალიტიკოსთა, ანდრაგოგთა და სამეცნიერო
            ხილვადობის  გაზრდა,  ზრდასრულთა  განათლების         წრეებისთვის,  რომელთა  მიზანი  ზრდასრულთა  გა-
            ერთიანი  და  ცხადად  გამოკვეთილი  განმარტების       ნათლების განვითარებაში წვლილის შეტანაა.
            შემუშავება, მეტი სივრცის შექმნა არაფორმალური,         კვლევა  ერთგვარ  პლატფორმას  ქმნის  ქვეყნის
            ინფორმალური  და  თვითმართული  სწავლის  პრო-         შიდა  და  რეგიონული  დისკუსიების,  სექტორთა-
            ცესების  განვითარებისთვის,  მოქალაქეთა  ცნობი-      შორისი  თანამშრომლობისა  და  სტრატეგიული  გა-
            ერების  ამაღლება  ზრდასრულთა  უწყვეტი  არაფო-       ნხილვებისთვის; ასევე, ძალების გასაერთიანებლად
            რმალური  განათლების  უპირატესობების  შესახებ        საქართველოში  ზრდასრულთა  განათლების  სასი-
            და  ზრდასრული  მოსახლეობის  ჩართულობისა  და         ცოცხლოდ საჭირო განვითარების მისაღწევად. ეს,
            მოტივაციის სისტემატური მონიტორინგის უზრუნ-          თავის მხრივ, ხელს შეუწყობს პოზიტიურ ცვლილე-
            ველყოფა.  ზრდასრულთა  განათლება  უნდა  იყოს         ბებს ადამიანური კაპიტალის მართვაში და ქვეყნის
            აღიარებული  როგორც  საზოგადოებრივი  სიკეთე;         მდგრადი  სოციალურ-ეკონომიკური  განვითარების
            ასევე, უნდა გაძლიერდეს მუნიციპალიტეტების ად-        მნიშვნელოვან წინაპირობას შექმნის.














                                                                                                               5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12