Page 7 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 7
ზრდასრულთა განათლება საქართველოში │ თვისებრივი კვლევა
ხისმგებლობისა და სხვა უნარების გაღვივებასაც მინისტრაციული და ფინანსური უფლებამოსილება,
საქართველოს მოქალაქეებს შორის. როგორც კვლე- რათა მეტი მოქნილობა და თავისუფლება მიენიჭოთ
ვაშია აღნიშნული, „ზრდასრულთა საჭიროებები მათ ქვეყნის მასშტაბით ზრდასრულთა გადამზა-
მომა ვალში უფრო ფართოდ უნდა იქნას გათვა ლის - დების ინიციატივებში. ყოველივე ეს პირდაპირ ეხ-
წინებული, რათა გაიზარდოს მათი ჩართულო ბის მიანება DVV International-ის კონცეფციას, რომლის
კოეფიციენტი. მომავალი ათწლე ულის განმავლო- დანერგვასაც იგი ზრდასრულთა განათლების ცენ-
ბა ში ყველა მონაწილე მხარემ უნდა იზრუ ნოს ტრების დაფუძნებითა და ხელშეწყობით ისწრაფვის
ზრდასრულთა არაფორმალური და ინფორმალუ- მთელი საქართველოს მასშტაბით, ადგილობრივ მუ-
რი განათლების მყარი ინფრასტრუქტურის შესაქ- ნიციპალიტეტებთან თანამშრომლობით.
მნელად, რომელიც გასცდება ეკონომიკურ და სამ- საქართველო ამჟამად 2022-2032 წლების განათ-
სახურებრივ კონტექსტს“. გარდა ამისა, ზრდას- ლებისა და მეცნიერების ეროვნული სტრატეგიის
რულთა განათლება უნდა განიხილებოდეს რო- შემუშავების პროცესშია. ამ უნიკალური მომენტის
გორც განათლების სექტორის განუ ყოფელი ნაწილი გამოყენებით, დოკუმენტი მიზნად ისახავს ზრდას-
- მისი „მეოთხე სვეტი“ სკოლამ დელ, საშუალო, რულთა განათლების ახალი მიდგომების განხილვას
პროფესიულ და უმაღლეს განათლებასთან ერთად. და მისი განვითარების სპეციფიკური გზების ფო-
წინამდებარე კვლევა მრავალ ღირებულ რეკომე- რმულირებას. წინამდებარე კვლევა ფასდაუდებელ
ნდაციას გვთავაზობს, რომელთა დახმარებითაც ინფორმაციას სთავაზობს სამთავრობო ორგანოებსა
საქართველოში რეფორმების ხელშეწყობა და და გადაწყვეტილების მიმღებ პირებს, რომლის გამო-
ზრდასრულთა განათლების მდგრადი სისტემის ჩა- ყენებაც შესაძლებელია ზრდასრულთა განათლების
მოყალიბებაა შესაძლებელი. მათ შორისაა: ზრდა- ახალი ჩარჩო-პირობების შესაქმნელად. ამავდროუ-
სრულთა განათლების მიზნობრივი აქტივობების ლად, კვლევა მნიშვნელოვან ინსტრუმენტს წარმოა-
განხორციელება და ეროვნულ სტრატეგიებში მათი დგენს ანალიტიკოსთა, ანდრაგოგთა და სამეცნიერო
ხილვადობის გაზრდა, ზრდასრულთა განათლების წრეებისთვის, რომელთა მიზანი ზრდასრულთა გა-
ერთიანი და ცხადად გამოკვეთილი განმარტების ნათლების განვითარებაში წვლილის შეტანაა.
შემუშავება, მეტი სივრცის შექმნა არაფორმალური, კვლევა ერთგვარ პლატფორმას ქმნის ქვეყნის
ინფორმალური და თვითმართული სწავლის პრო- შიდა და რეგიონული დისკუსიების, სექტორთა-
ცესების განვითარებისთვის, მოქალაქეთა ცნობი- შორისი თანამშრომლობისა და სტრატეგიული გა-
ერების ამაღლება ზრდასრულთა უწყვეტი არაფო- ნხილვებისთვის; ასევე, ძალების გასაერთიანებლად
რმალური განათლების უპირატესობების შესახებ საქართველოში ზრდასრულთა განათლების სასი-
და ზრდასრული მოსახლეობის ჩართულობისა და ცოცხლოდ საჭირო განვითარების მისაღწევად. ეს,
მოტივაციის სისტემატური მონიტორინგის უზრუნ- თავის მხრივ, ხელს შეუწყობს პოზიტიურ ცვლილე-
ველყოფა. ზრდასრულთა განათლება უნდა იყოს ბებს ადამიანური კაპიტალის მართვაში და ქვეყნის
აღიარებული როგორც საზოგადოებრივი სიკეთე; მდგრადი სოციალურ-ეკონომიკური განვითარების
ასევე, უნდა გაძლიერდეს მუნიციპალიტეტების ად- მნიშვნელოვან წინაპირობას შექმნის.
5