Page 14 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 14

–
             I. კონცეფცია და ტერმინოლოგია   ზრდასრულთა
                განათლების აღქმა


                ზრდასრულთა განათლების, უწყვეტი განათლებისა და ზრდასრულ
                მოსწავლეთა საერთაშორისო და ევროკავშირის დონის დეფინიციები

               განათლება  ხშირად  მხოლოდ  ფორმალურ  გა-           რომლებიც  უწყვეტი  განათლებისა  და  ზრდასრუ-
              ნათლებასთან  ასოცირდება,  რომელსაც  ბავ შვებს,      ლთა განათლების შესაძლებლობების განვითარებას
              მოზარდებსა და ახალგაზრდებს სკოლამდელი, და-          ემსახურებიან;  აგრეთვე,  წარმოაჩენს  ზრდასრუ-
              წყებითი,  საშუალო,  პროფესიული  და  უმაღლესი        ლთა  განათლების  მიზნებს,  მის  სხვადასხვა  მოდა-
              განათლების დაწესებულებები სთავაზობს. ადამია-        ლობებსა და სასწავლო კონტექსტებს.
              ნის უფლებათა საერთაშორისო სამართალი მრავა-
              ლგზის აღნიშნავს, რომ განათლების მთავარი პრი-         უწყვეტ განათლებასა და ზრდასრულთა
              ნციპი  უნივერსალურობაა,  განათლების  უფლების         განათლებას შორის ურთიერთმიმართება
              მიცემა ყველასთვის, ასაკის მიუხედავად.  სწავლისა      ასეთია – უწყვეტი განათლების, მთელი
                                                   1
              და განათლების უწყვეტობის ასპექტი, რომელიც გა-        ცხოვრების მანძილზე სწავლის სამყაროში,
              ნათლების უნივერსალურობის პრინციპის საფუძვე-          ზრდასრულთა განათლება განათლების ყველა
              ლია,  „უწყვეტი  განათლების“  (მთელი  სიცოცხლის       იმ ფორმას ფარავს, რომელიც ემსახურება
              მანძილზე სწავლის) კონცეფციაშია წარმოდგენილი.         „მიზანს, რომ ყველა ზრდასრულს შეეძლოს
              იუნესკოს  უწყვეტი  განათლების  ინსტიტუტის  გან-      საკუთარი საზოგადოების ცხოვრებაში და
              მარტების  თანახმად,  რომელიც  ამ  დარგში  ერთ-       შრომის სამყაროში ჩართვა“.  ამგვარად,
                                                                                              3
              ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი მოთამაშეა, უწყვეტი        ზრდასრულთა განათლება უწყვეტი განათ­
              განათლების არსი „ეფუძნება სწავლისა და ცხოვრე-        ლების საკვანძო კომპონენტია და როდესაც
              ბის ინტეგრაციას და საგანმანათლებლო აქტივობებს        მას სიცოცხლის ხანგრძლივობის კონტექსტში
              მოიცავს  ყველა  ასაკისთვის  (ბავშვები,  ახალგაზ-     განვიხილავთ, სავარაუდოდ, განათლების
              რდები, ზრდასრულები და ხანში შესულები, გოგოები        ყველაზე არსებითი და ხანგრძლივი ფორმაა.
              თუ ბიჭები, ქალები თუ კაცები), მთელი ცხოვრების        ზრდასრულთა განათლება, როგორც წესი,
              კონტექსტში  (ოჯახი,  სკოლა,  საზოგადოება,  სამუ-     კონკრეტულ სამიზნე აუდიტორიაზე –
              შაო ადგილი და ა.შ.) და სხვადასხვა ფორმებით (ფო-      ზრდასრულებზეა მიმართული.
              რმალური,  არაფორმალური,  ინფორმალური),  რომ-
              ლებიც  ერთად  აღებული  სასწავლო  საჭიროებებისა       ზოგადად,  ზრდასრულ  მოსწავლედ,  შეიძლება,
              და მოთხოვნების ვრცელ სპექტრს პასუხობს.              ჩაითვალოს  პირი,  რომელიც  სისტემატურად  მო-
                                                      2
               შემდეგი  პარაგრაფები  უწყვეტი  განათლებისა         ნაწილეობს  ზრდასრულთა  განათლების  რაიმე
              (მთელი ცხოვრების მანძილზე სწავლის) და ზრდა-         ფორმაში,  არის  მოზარდობის  შემდეგ  ასაკობ-
              სრულთა  განათლების  კონცეფციების  ურთიერ-           რივ  კატეგორიაში  და  ნებაყოფილობით  იღებს
              თმიმართებას  გვაჩვენებს;  მიმოიხილავს  მსხვილ       გადაწყვეტილებას  –  იყოს  განათლების  პროცე-
              საერთაშორისო  მოთამაშეებსა  და  ინიციატივებს,       სის  მონაწილე.  ზრდასრულობას  სიმწიფის  სხვა-

              1  განათლების უფლება 2018 (2018), ზრდასრულთა        დასხვა  ხარისხები  ახასიათებს  –  ბიოლოგიური,
              განათლება და სწავლა, ვებგვერდი Adult education and   ემოციური,   ფსიქო-სოციალური,     პროფესიული,
              learning website
              2  იუნესკოს უწყვეტი განათლების ინსტიტუტი (2014).    3
                                                                   იუნესკოს უწყვეტი განათლების ინსტიტუტი (2015).
              წიგნიერება და საბაზო უნარები როგორც უწყვეტი         ზრდასრულთა განათლების რეკომენდაციები, გვ. 6
              განათლების ბაზა, Literacy & Basic Skills as a Foundation   Recommendation on Adult Learning and Education
              for Lifelong Learning


              12  გერმანიის ზრდასრულთა განათლების ასოციაცია  │ DVV International
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19