Page 12 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 12

კვლევის ჩარჩო და მიდგომა




               კვლევის მიზანი საქართველოში ზრდასრულთა
               განათლების სექტორის სიღრმისეული ანალიზი და
               მიმდინარე ტენდენციებისა და გამოწვევების დადგენაა.


               კვლევის  სტრუქტურას  საფუძვლად  საკვლევი           გათვალისწინებულია  DVVI-ის  მიერ  მოწოდებული,
              საკითხების  მრავლისმომცველი  სარჩევი  უდევს,        უკანასკნელ  პერიოდში  რეგიონზე  შეგროვებული
              რომელიც  DVV  Interiatoonal-მა  (DVVI)  გერმანიის   ინფორმაციაც  (მაგ.  ზრდასრულთა  განათლების
              ზრდასულთა  განათლების  ინსტიტუტთან  თანამ-          კვლევა საქართველოში, DVVI 2021).
              შრომლობით შეადგინა.                                  კვლევის  პირველი  ფაზის  მთავარი  მიზანი  წი ნა-
               კვლევა  DVVI-ის  მიერ  შერჩეულმა  მკვლევართა       ს წარ  განსაზღვრული  თავების  მიხედვით  ინფორ-
              გუნდმა ჩაატარა – საერთაშორისო ექსპერ ტებმა ჰა-      მაციის  მოძიება  და  ნაკლული  ინფორმაციისა
              ნა პფანცელმა და ანდრეას პფანცელმა და კვლევის        და  მონაცემების  განსაზღვრა  იყო.  ამის  შემდეგ,
              ადგილობრივმა ასისტენტმა შოთა ვაშაყმაძემ.            მოპოვებული  ინფორმაციის  გათვალისწინებით,
               კვლევის  მეთოდოლოგია  ინტენსიურ  სამაგიდო          მეორე,  თვისებრივი  მონაცემების  შეგროვების
              კვლევასა  და  ნახევრად  სტრუქტურირებულ  ინ-         ეტა პი  დაიწყო.  სამაგიდო  კვლევის  შედეგების
              ტერვიუებს  მოიცავდა.  მონაცემები  ეტაპობრივად       გათვალისწინებით  ნახევრად  სტრუქტურირებული
              გროვდებოდა და მდიდრდებოდა კვლევის პროცესში.         ონლაინ  ინტერვიუები  ჩატარდა,  რომელთა  მიზანი
               პირველ  ეტაპზე  უკვე  არსებული  მონაცემები  –      უკვე  მოძიებული  ინფორმაციისა  და  დასკვნების
              ეროვნული  და  საერთაშორისო  დოკუმენტები  და         გადამოწმება, გამდიდრება და შევსება იყო ზრდას-
              სტრატეგიები,  აგრეთვე  DVVI-ისა  და  ეროვნული       რულთა  განათლების  ეროვნული,  რეგიონული  და
              ექსპერტების  მიერ  მოწოდებული  ლიტერატურა           საერთაშორისო ექსპერტების პრაქტიკულ ცოდნასა
              შევისწავლეთ.   ინფორმაციის     მთავარი   წყარო      და გამოცდილებაზე დაყრდნობით. ეს ინტერვიუები
              ეროვნულ,  რეგიონულ  და  საერთაშორისო  დონეზე        ინფორმაციის  გადამწყვეტ  წყაროს  წარმოადგენდა
              არსებული  მეორადი  ინფორმაცია  იყო,  ესენია:        ონლაინ    მწირი   ინფორმაციის     შემთხვევებში.
              აკადემიური      ლიტერატურა,       ანალიტიკური       ექს პერტული    ცოდნისა     და    გამოცდილების
              ანგარიშები, პოლიტიკები, შეფასების დოკუმენტები,      გათვა ლისწინებით,   ინტერვიუებისთვის     საქარ-
              მთავრობების,    საერთაშორისო     სააგენტოებისა      თველოში  ზრდასრულთა  განათლების  მაკრო,
              და  სამოქალაქო  საზოგადოების  ორგანიზაციების        მეზო და მიკრო დონეების ხუთი ექსპერტი შეირჩა
              ანგარიშები და პუბლიკაციები. სადაც შესაძლებელი       (მათ  შორის  DVVI  საქართველოს  ოფისის  ერთი
              იყო, გაანალიზდა არსებული კვლევების პირველადი        წარმომადგენელი).  ყვე ლა  ინტერვიუსთვის  შემუ-
              მონაცემებიც    და   საერთაშორისო     მონაცემთა      შავდა გზამკვლევები,  რომლებიც  წინასწარ  მიეწო-
              ბაზებში ხელმისაწვდომი ინფორმაციაც. დამატებით        და  რესპონდენტებს.  ეს  გზამკვლევები  ზოგადი




              10  გერმანიის ზრდასრულთა განათლების ასოციაცია  │ DVV International
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17