Page 11 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 11
ზრდასრულთა განათლება საქართველოში │ თვისებრივი კვლევა
ყველაზე მნიშვნელოვანი
ყველაზე მნიშვნელოვანი
ზრდასრულთა განათლების
ზრდასრულთა განათლების
ნახევარ განაკვეთზე მუშაობს და მათი სამუშაო
ჰოლისტიკური მიდგომის
მდგომარეობა არასტაბილურია, რადგან ისინი სა- ჰოლისტიკური მიდგომის
ჯარო მოხელეები არ არიან. უმაღლეს სასწავლებ- დანერგვაა, რაც პროფესიული
დანერგვაა, რაც პროფესიული
ლებში არსებული მასწავლებელთა ტრენინგ პროგ- განათლების ლოგიკაზე
განათლების ლოგიკაზე
რამების უმეტესობა ზოგადი განათლების დონის
მისი დამოკიდებულების
მასწავლებლებს ამზადებს. ზოგიერთი პროგრამა კი მისი დამოკიდებულების
პროფესიულ სასწავლებლებში სწავლებაზეც სპეცი- შესუსტებას გულისხმობს
შესუსტებას გულისხმობს
ალიზდება. დღესდღეობით, არ მოიძებნება პროგ-
რამა, რომელიც სპეციალურადაა შექმნილი პროფე-
სიული განათლების პედაგოგებისთვის ან აქცენტს
ანდრაგოგიული განათლების თეორიაზე აკეთებს.
საერთაშორისო კონტექსტში, საქართველო რეგუ-
ლარულად ადგენს ეროვნულ ანგარიშებს ზრდას-
რულთა განათლების საერთაშორისო კონფერენცი-
ისა (CONFINTEA) და ზრდასრულთა განათლების პროფესიული განათლების ლოგიკაზე მისი დამო-
გლობალური ანგარიშებისთვის (GRALE). მდგრადი კიდებულების შესუსტებას გულისხმობს. გარ და
განვითარების მიზნების ერთი ეროვნული ინდიკა- ამისა, დაინტერესებულმა მხარეებმა ხელი უნდა
ტორი მოიცავს ზრდასრულთა განათლების საკითხს შეუწყონ ზრდასრულთა განათლების მიმართულებით
და უწყვეტი განათლების ინდექსის გამოყენებით საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების ერ-
ზომავს ახალგაზრდებისა და ზრდასრულების მონა- თიანი სტრატეგიის (2017-2021) სამოქმედო გეგ-
წილეობას ფორმალური და არაფორმალური განათ- მაში კონკრეტული ღონისძიებების შეტანას; ასევე,
ლების აქტივობებში. სახელმწიფოს ბიუჯეტის განათლების ნაწილში,
ზრდასრულთა განათლების მიმართულებით წამ- ზრდასრულთა განათლებისთვის ცალკე მუხ ლის
ყვანი საერთაშორისო დონორები არიან გერმანიის გამოყოფას. სხვა რეკომენდაციები შეეხება მუნი-
განვითარებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაცი- ცი პალიტეტების ადმინისტრაციულ და ფინან-
ები წარმოდგენილი DVV International-ით და გერ- სურ უფლებამოსილებებს, განათლებისა და მეც-
მანიის საერთაშორისო თანამშრომლობის საზოგა- ნიერების სამინისტროს პროფესიული განათ ლების
დოებით (GIZ), ასევე – ევროკავშირი (EU), ევროპის დეპარ ტამენტში ზრდასრულთა განათლების გან-
განათლების ფონდი (ETF), მსოფლიო ბანკი და გა ე- ყოფილების გაძლიერებას, პროფესიული ტრე ნი-
როს განვითარების პროგრამა (UNDP). ნ გისა და გადამზადების პროგრამებში ზრდას რულ -
სიტუაციის ანალიზის გათვალისწინებით, კვლევა თა სხვადასხვა ასაკობრივი კატეგო რიების საჭირო-
რამდენიმე რეკომენდაციას განსაზღვრავს საქარ- ებების გათვალისწინებას, არამო ნეტარული მიზნის
თველოში საშუალო და გრძელვადიან პერსპექტივაში მქონე არაფორმალური განათლების პროგრამების
ზრდასრულთა განათლების განვითარებისთვის. გაფართოებას და აგრეთვე, ზრდასრულთა განათ-
ყველაზე მნიშვნელოვანი ზრდასრულთა განათ- ლების პროგრამებში მოწყვლადი სამიზნე ჯგუფების
ლების ჰოლისტიკური მიდგომის დანერგვაა, რაც უფრო აქტიურ გათვალისწინებას.
9