Page 11 - Tvisobrivi kvleva__GEORGIA_GEO
P. 11

ზრდასრულთა განათლება საქართველოში   │ თვისებრივი კვლევა










                                                                         ყველაზე მნიშვნელოვანი
                                                                         ყველაზე მნიშვნელოვანი
                                                                         ზრდასრულთა განათლების
                                                                         ზრდასრულთა განათლების
            ნახევარ  განაკვეთზე  მუშაობს  და  მათი  სამუშაო
                                                                         ჰოლისტიკური მიდგომის
            მდგომარეობა  არასტაბილურია,  რადგან  ისინი  სა-              ჰოლისტიკური მიდგომის
            ჯარო  მოხელეები  არ  არიან.  უმაღლეს  სასწავლებ-             დანერგვაა, რაც პროფესიული
                                                                         დანერგვაა, რაც პროფესიული
            ლებში არსებული მასწავლებელთა ტრენინგ პროგ-                   განათლების ლოგიკაზე
                                                                         განათლების ლოგიკაზე
            რამების  უმეტესობა  ზოგადი  განათლების  დონის
                                                                         მისი დამოკიდებულების
            მასწავლებლებს ამზადებს. ზოგიერთი პროგრამა კი                 მისი დამოკიდებულების
            პროფესიულ სასწავლებლებში სწავლებაზეც სპეცი-                  შესუსტებას გულისხმობს
                                                                         შესუსტებას გულისხმობს
            ალიზდება.  დღესდღეობით,  არ  მოიძებნება  პროგ-
            რამა, რომელიც სპეციალურადაა შექმნილი პროფე-
            სიული განათლების პედაგოგებისთვის ან აქცენტს
            ანდრაგოგიული განათლების თეორიაზე აკეთებს.
              საერთაშორისო კონტექსტში, საქართველო რეგუ-
            ლარულად  ადგენს  ეროვნულ  ანგარიშებს  ზრდას-
            რულთა განათლების საერთაშორისო კონფერენცი-
            ისა  (CONFINTEA)  და  ზრდასრულთა  განათლების        პროფესიული  განათლების  ლოგიკაზე  მისი  დამო-
            გლობალური ანგარიშებისთვის (GRALE). მდგრადი          კიდებულების  შესუსტებას  გულისხმობს.  გარ და
            განვითარების  მიზნების  ერთი  ეროვნული  ინდიკა-     ამისა,  დაინტერესებულმა  მხარეებმა  ხელი  უნდა
            ტორი მოიცავს ზრდასრულთა განათლების საკითხს          შეუწყონ ზრდასრულთა განათლების მიმართულებით
            და  უწყვეტი  განათლების  ინდექსის  გამოყენებით      საქართველოს  განათლებისა  და  მეცნიერების  ერ-
            ზომავს ახალგაზრდებისა და ზრდასრულების მონა-         თიანი  სტრატეგიის  (2017-2021)  სამოქმედო  გეგ-
            წილეობას ფორმალური და არაფორმალური განათ-           მაში  კონკრეტული  ღონისძიებების  შეტანას;  ასევე,
            ლების აქტივობებში.                                  სახელმწიფოს  ბიუჯეტის  განათლების  ნაწილში,
              ზრდასრულთა  განათლების  მიმართულებით  წამ-        ზრდასრულთა  განათლებისთვის  ცალკე  მუხ ლის
            ყვანი საერთაშორისო დონორები არიან გერმანიის         გამოყოფას.  სხვა  რეკომენდაციები  შეეხება  მუნი-
            განვითარებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაცი-         ცი პალიტეტების  ადმინისტრაციულ  და  ფინან-
            ები  წარმოდგენილი  DVV  International-ით  და  გერ-  სურ  უფლებამოსილებებს,  განათლებისა  და  მეც-
            მანიის  საერთაშორისო  თანამშრომლობის  საზოგა-       ნიერების  სამინისტროს  პროფესიული  განათ ლების
            დოებით (GIZ), ასევე – ევროკავშირი (EU), ევროპის     დეპარ ტამენტში  ზრდასრულთა  განათლების  გან-
            განათლების ფონდი (ETF), მსოფლიო ბანკი და გა ე-      ყოფილების  გაძლიერებას,  პროფესიული  ტრე ნი-
            როს განვითარების პროგრამა (UNDP).                   ნ გისა და გადამზადების პროგრამებში ზრდას რულ -
              სიტუაციის  ანალიზის  გათვალისწინებით,  კვლევა     თა სხვადასხვა ასაკობრივი კატეგო რიების საჭირო-
            რამდენიმე  რეკომენდაციას  განსაზღვრავს  საქარ-      ებების  გათვალისწინებას,  არამო ნეტარული  მიზნის
            თველოში საშუალო და გრძელვადიან პერსპექტივაში        მქონე  არაფორმალური  განათლების  პროგრამების
            ზრდასრულთა განათლების განვითარებისთვის.             გაფართოებას  და  აგრეთვე,  ზრდასრულთა  განათ-
              ყველაზე  მნიშვნელოვანი  ზრდასრულთა  განათ-        ლების პროგრამებში მოწყვლადი სამიზნე ჯგუფების
            ლების  ჰოლისტიკური  მიდგომის  დანერგვაა,  რაც       უფრო აქტიურ გათვალისწინებას.




                                                                                                               9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16